Tuesday, February 24, 2009

Zambry Gelabah Sampai Ke London-Ref Malaysiakini

Orang-orang tua ada berkata, "Dah terhantuk, baru tergadah"

Dalam kes kemelut MB Perak, Zambry si MB Haram sekarang ini sedang kelam kabut nak mencari jawapan bagi 'memutar belit' perlembagaan...sehinggakan perlu ke London untuk dapatkan pandangan Queens's Council (Peguam Diraja).

Pelik betul...sebelum mengangkat diri sendiri menjadi MB Haram, tak ada pula usaha untuk merujuk Perlembagaan dan undang-undang dulu. Kalau iye pon nak menipu, menipu lah dengan cara cerdik sikit. Rujuk lah dulu pakar undang-undang dan mana-mana yang patut, bukannya pakai sondol macam tu je.

Bila sekarang baru sibuk ke London untuk buat research, nampak lah sangat UMNO memang menggunakan 'jalan belakang' untuk ambil alih secara haram di Perak.

Gelabah betul la Zambry ni. Kalau betul rasa diri tu MB yang HALAL...rilek je lah...kenapa perlu gelabah sampai ke London? Peguam2 UMNO semua tak boleh pakai ke untuk putar belit sampai lumat Perlembagaan?

Kesimpulan yang lebih mudah bagi menginterpristasikan prinsip UMNO dalam merompak Perak adalah.... "POWER COMES FIRST! LAW COMES.....err...LAW TU APA?"