Thursday, March 26, 2009

UMNO:Dipenuhi Oleh Manusia Yang Buat-buat Bodoh

Sharizat menang Ketua Wanita UMNO? Aku tak heran.

Khairy pulak menang Ketua Pemuda UMNO? Lagi la aku tak heran.

Masa Khairy duk berucap meraikan kemenangan, penyokong2 Mukhriz menjerit2... terpekik2... terlolong2... tak puas hati dan duk mengata Khairy rasuah bla bla bla. Ha... yang ni aku hairan teramaaaaaaaaatlah sangat.

Yang duk menjerit2 tak puas hati tu kenapa? Yang duk menjerit Khairy tu taik rasuah tu kenapa? Tak kan baru nak sedar yang UMNO tu sendiri memang lubuk rasuah? Kalau nak menjerit, jangan menjerit pada Khairy saja, tapi jerit kat diri sendiri... sebab tak sedar diri atau buat2 bodoh yang UMNO tu memang lubuk rasuah.

Bila cerita pasal buat2 bodoh ni... teringat pulak pada SPRM yang telah dimantapkan dan diberi penjenamaan semula ini. Ingatkan bila dah jadi baru, mantap, maka hasilnya juga akan mantap. Tapi ku sangkakan panas di tengahari, rupanya banjir kilat di depan PWTC....habis semua kereta tenggelam.

Bila Jawatankuasa Disiplin memutuskan Ali Rustam bersalah kerana rasuah, maka ada la makluk Allah yang buat laporan kepada SPRM. Maklumlah, bila dah bersalah kerana rasuah, maka kepada Suruhanjaya Rasuah la kita nak rujuk...kan?

Dah memang confirm terlibat rasuah, sebab tu lah Jawatankuasa Disiplin UMNO kenakan tindakan Disiplin kepada Ali Rustam dan Khairy yang baru naik jadi Ketua Pemuda UMNO tu.

Tapi, sila baca statement Pengemudi SPRM di bawah ni yang nampak macam dia saja2 je buat bodoh. Tak kan lah dia ni memang bodoh..kan?

[sagil2.jpg]

Terlibat rasuah, tapi bukan jenayah... itu salah etika saja namanya...maka SPRM tak akan siasat.

SPRM hanya siasat rasuah yang jenayah sahaja.Paham?

Hmm........

Ini lah pertama kali aku dengar versi baru pembahagian jenis2 Rasuah. Rasuah yang berbentuk jenayah, dan satu lagi ialah rasuah yang bukan jenayah.

Tak paham lagi?

Maksudnya, kalo UMNO yang rasuah, maka ia bukan jenayah la. Ia halalan toyiba. Takpe. Salah etika je tu.

Tapi kalau bukan UMNO dan terutamanya dari Parti Pembangkang yang dituduh rasuah, maka ia memang confirm jenayah! Walaupun hanya dituduh dan belum disabitkan rasuah pun lagi, tetapi ia tetap dah dikira melakukan jenayah rasuah. Ha... itu lah adil namanya.

Paham dah? Tak paham lagi??? Pi ketuk kepala kat dinding sampai paham!